woensdag 5 november 2014

Diary ~ Today et cetera

Hey people'tjes. Het spijt me zo dat ik lange periodes niet schrijf. Ik doe erg mijn best om het bij te houden maar het is zo moeilijk! Vandaag alles over de proefwerkweek, verhalen en blijheid op het gymnasium :)


























Ik zit midden in de toetsweek nu. Morgen heb ik biologie en Duits. Ik heb er best veel vertrouwen in, ondanks bio, een erg groot vak. Ik heb gelukkig totaal geen moeite met Duits.

Ik had vandaag Engels en wiskunde, mijn twee probleemvakken.

  • Bij Engels heb ik geen idee hoe het gegaan is, zoals altijd. Ik heb veel moeite met Engels, ik zie de logica echt totaal niet gewoon. En soms is het een 4, en anders is het een vette 7.


  • Wiskunde ging geweldig. Ik heb de afgelopen tijd veel geoefend zodat ik een vet hoog cijfer kon halen om van die stomme 4,4 af te zijn. Jep, ik heb dus een 4,4 gehaald voor mijn laatste toets, voor letterrekenen. Maar dit hoofdstuk was vlakke figuren, daar ben ik goed in. Hopelijk is mijn cijfer lekker hoog. Ik heb er in ieder geval veel vertrouwen in.


Ik ga binnenkort de 'Furry Friend Tag' doen, gevraagd door Jessica die bij me in de klas zit. Ik vond hem er wel leuk uit zien en ik vind het al helemaal top om iets over mijn lieve huisdieren te vertellen. Ik wil wel meer tags doen, maar tags kosten nogal wat tijd. Dus als jullie nog meer tag ideeën hebben, achterlaten kan geen kwaad ;).

Ik ben übergelukkig op het gymnasium. De hele klas is zo superaardig. Er was eerst wat vriendinnenchaos, maar alles is nu weer helemaal goed :) . Daar ben ik blij mee en dat wil ik graag zo houden. Ik vind Grieks en Latijn ook echt superleuk dus dat komt ook wel goed :)

Ik ga binnenkort ook weer proberen veel meer aan mijn verhalen te schrijven. Ik ben er al aan begonnen, door bijvoorbeeld oude ideeën te herschrijven enzo. En ik hoop dat als ik wat meer op gang kom en school en vrije tijd makkelijker kan combineren en indelen, ik vanzelf meer kan schrijven en bloggen en misschien ooit zelfs toch nog wel vloggen (al klinkt mijn stem echt belachelijk. En ja ik weet dat iedereen het zo hoort zoals het op video staat, maar ik vind het echt idioot klinken).















Onze school doet mee aan de scholenactie van Dance4life.
Dance4life werkt samen met jongeren aan een wereld zonder hiv en aids, en gebruiken muziek en dans om jongeren te betrekken en inspireren. Hiv en aids zijn de ergste ziektes waar ik tot nu toe van gehoord heb. Het sloopt je afweersysteem waardoor je aan een kleine longonsteking al aan je einde zou kunnen komen. Ik vind het ook vreselijk om te horen dat er 35 MLJOEN (!) mensen geïnfecteerd zijn, waarvan 25 MILJOEN (!) in Afrika! Hiv en aids heb je voor de rest van je leven, geïnfecteerd is geïnfecteerd. Dance4Life zamelt geld in om in 3 landen in Afrika jongeren te voorzien van voorlichtig zodat ze minder snel aids oplopen. Als je me wil sponsoren (eenmalig) kan dat hier. Ik moet je zeggen, als je nog wil sponsoren, moet je snel zijn, want het is alweer bijna afgelopen...

Voor de rest heb ik op vlogger gebied wat nieuwe mensen ontdekt:
1. Zoella, haar britse accent is zo lovely (ze vlogt in het engels).
2. BeautyLiciousInsider, haar vlogs zijn zo grappig en creatief (ook zij vlogt in het engels)
3. Sophie, ze zeikt echt over van alles en nog wat, en meestal heeft ze nog gelijk ook. (She's dutch ;) )

Nu nog een lijstje om het helemaal af te maken.
The songs van Little Mix die ik op dit moment het liefst luister:
1. Stereo Soldier
2. Move
3. Going Nowhere
4. Love Drunk
5. Salute

Ow ja, als je van One Direction houdt zal je vast weten dat het nieuwe clipje bij Steal my girl uit is. Topnummer met een topclip!

xxx Isa

PS. Ik weet het, het kost moeite, maar je zal me zo blij maken als je wat mensen zou overhalen door middel van bijvoorbeeld Social Media (denk aan Instagram en Pinterest) en bijvoorbeeld de foto bovenin te plaatsen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten